O FUNDACJI

Fundacja MEAKULTURA to organizacja pożytku publicznego, która skupia w swoim gronie specjalistów – artystów, dziennikarzy, naukowców. Prowadzimy szeroko zakrojoną działalność służącą popularyzacji wartościowej twórczości muzycznej. Nasze przykładowe działania, to:

- wydawanie czasopisma internetowego meakultura.pl, gdzie opublikowanyc zostało już około 2000 tekstów

- organizujemy międzynarodowy Konkurs Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA nagradzając tym samym najlepsze teksty poświęcone muzyce

- tworzymy stronę musicfrompoland.eu, która promuje polskich twórców

- mamy na swoim koncie liczne warsztaty, wykłady, koncerty

- rozbudowujemy kampania społeczną Save the Music, mająca na celu wspieranie wartościowej muzyki poprzez szerokozakrojoną akcje popularyzatorską. 

Fundusze na działania statutowe pozyskujemy dzięki darczyńcom (w tym przekazywaniu 1% z podatków), sponsorom, instytucjom (np. PWM), innych organizacjom pozarządowym (np. ZAIKS) oraz dzięki kampani społecznej Save te Music. Więcej na: www.fundacjameakultura.pl

 

Kontakt

Fundacja MEAKULTURA

ul. Kościuszki 35/1,

44-100 Gliwice

E-mail: kontakt@fundacjameakultura.pl

 

REDAKCJA BLOGA 

Aleksandra Bliźniuk – w 2016 roku ukończyłam muzykologię, studiuję także edytorstwo. Interesuję się polską muzyką kompozytorską XX i XXI wieku, muzyką popularną, krytyką muzyczną, gender studies i literaturą współczesną. Od dwóch lat współpracuję z portalem kultura.poznan.pl oraz miesięcznikiem IKS, a od lutego 2017 roku z Fundacją MEAKULTURA.

Karolina Kozłowska – jestem studentką Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Menedżerów Muzycznych, a także dziennikarzem muzycznym portalu Wyspa.fm i szefem działu "W Nutach" w Kultura do góry nogami. Jestem autorką licznych recenzji płyt oraz wywiadów: m.in. z Janem Borysewiczem, Piotrem Roguckim czy Zygmuntem Staszczykiem. Fascynują mnie ciężkie brzmienia, szczególnie rock, alternatywa i metal.

Idalia Roberta Kurowska – jestem muzykiem i tancerką. Urodziłam się 30 listopada 1989 roku we Wrocławiu. W wieku 5 lat rozpoczęłam naukę gry ma fortepianie. Ukończyłam Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną we Wrocławiu w klasie fortepianu Marii Kokotajło, Akademię Muzyczną w Poznaniu w klasie klawesynu Marii Banaszkiewicz-Bryły oraz podyplomowe studia pianoforte w Anglii w klasie Sharony Joshuy. Pasjonuję się również śpiewem. Obecnie studiuję muzykologię na Uniwersytecie Wrocławskim. Moją drugą pasją jest taniec – w szczególności klasyczny, modern oraz tango. W przyszłości chciałabym połączyć muzykę i taniec, tworząc projekty interdyscyplinarne oraz nauczać i pisać o muzyce.

Magdalena Nowicka-Ciecierska –Jestem doktorantką w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, magisterem filologii polskiej oraz muzykologii UAM. W ramach studiów muzykologicznych spędziłam semestr na Karl-Franzens-Universität w Grazu. Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół krytyki muzycznej, zwłaszcza twórczości Andrzeja Chłopeckiego oraz współczesnej kultury muzycznej w Polsce. Z czasopismem i Fundacją MEAKULTURA współpracuję od 2013 roku.

Michał Orzechowski – jestem barokowym freakiem, altowiolistą, redaktorem, autorem bloga poświęconego muzyce dawnej Baroque Goes Nuts! oraz stałym współpracownikiem strony Melomani Online. Ukończyłem Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jestem managerem i specjalistą w zarządzaniu kompleksowymi projektami oraz byłym korpoludkiem. Wierzę w sprawczą moc słowa. Uwielbiam podróże i gotowanie.

Kamila Sekułowicz – pracuję na stanowisku product managera w wydawnictwie Explanator. Jestem także redaktor naczelną magazynów „As Sprzedaży” oraz „E-commerce & Digital Marketing”, a do 2017 r. redaktor naczelną magazynu „Szef Sprzedaży”. Wcześniej byłam product managerem i redaktor naczelną magazynów „Głos Pedagogiczny” oraz „Forum Placówek Niepublicznych” w wydawnictwie Forum Media Polska. Ukończyłam Akademię Menedżerów Muzycznych. Jako menedżer współpracowałam z zespołem Los Grandes Rudeboys. Pracowałam przy organizacji największych festiwali w Polsce, m.in. Przystanek Woodstock, Open’er Festival oraz Castle Party.

Patrycja Sznajder – jestem studentką drugiego roku muzykologii na UAM. Interesuję się głównie muzyką współczesną, popularną, zwłaszcza aspektami produkcji muzycznej, jazzem oraz kulturą hip-hopu wysoko rozwiniętych krajów Azji Wschodniej. Poza muzyką do moich zainteresowań należą również sztuki wizualne, intermedia oraz języki obce.

Ola Szyguła – ukończyłam PSM I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Zabrzu w klasie fortepianu oraz I Liceum Ogólnokształcące w Zabrzu w klasie o profilu matematyczno-fizycznym. W 2016 roku uzyskałam tytuł laureata Olimpiady Artystycznej w zakresie historii muzyki. Obecnie studiuję w Akademii Muzycznej w Katowicach na kierunku Kompozycja, Dyrygentura i Teoria Muzyki ze specjalnością dyrygentura symfoniczno-operowa (moim pedagogiem jest prof. Mirosław Jacek Błaszczyk).

Anna Wyżga – jestem muzykologiem i rytmiczką. Od kilku lat piszę recenzje albumów, książek i festiwali muzycznych zarówno z tematyki klasycznej, jak i rozrywkowej. Interesuję się kulturą popularną, uwielbiam chodzić na koncerty i śpiewać w chórze. Lubię także uczyć się i sprawdzać w nowych sytuacjach.

Paulina Zgliniecka – jestem studentką piątego roku teorii muzyki na Akademii Muzycznej w Krakowie, a także absolwentką stosunków międzynarodowych w regionie Europy Wschodniej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Czynnie uczestniczyłam w wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych. Od niedawna współpracuję z czasopismem MEAKULTURA (redagowałam m.in. numer Kompozycja techno-logiczna). W działalności naukowej skupiam się na twórczości kompozytorów XX i XXI wieku na gruncie opery i teatru muzycznego. Do moich zainteresowań zaliczyć można także związki muzyki z innymi sztukami, krytykę i dziennikarstwo muzyczne, jak też literaturę przeróżną. 

Agnieszka Teodora Żabińska – jestem studentką Teorii Muzyki i Rytmiki w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Moje zainteresowania koncentrują się wokół muzyki flamandzkiej XVI wieku, filozofii muzyki i zagadnień harmonicznych. Obecnie piszę pracę magisterską o ruchu w muzyce. Jestem członkinią zespołu Chopin University Dance Company. Brałam udział w takich wydarzeniach jak Warsztaty Krytyki Muzycznej (2017) czy konferencja studencka Nieznane, a warte poznania (2017).  Poza muzyką interesuję się filozofią, literaturą, teologią, rysunkiem i choreografią.